Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for CHOKODESIGN.DK for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

CHOKODESIGN.DK er ejet af:
B Agentur A/S
Kohaven 23, 5300 Kerteminde CVR: 28104286

 

1. Køb hos CHOKODESIGN.DK

Købet gælder i det øjeblik du som kunde modtager en faktura fra CHOKODESIGN.DK Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos CHOKODESIGN.DK´s grossister. Ved bestilling online i shoppen står der hvor mange der er på lager – det betyder ikke nødvendigvis at vi kan levere det hurtigere fordi det er en lagervare – vi skal først have produceret chokoladen i hånden.

 

2. Priser og kontrakter

Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

3. Afbestilling

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail info@chokodesign.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling skal ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

4. Ordrebekræftelse

CHOKODESIGN.DK opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

5. Betaling

De mulige betalingsmåder er som minimum:

Dankort
VisaDankort
VisaElectron
Mastercard
Mastercard DEBIT
eDankort

Appelpay

Googlepay

Mobilpay

Beløbet bliver først trukket fra dit kort, når varen sendes herfra.

Det er muligt at pengene er reseveret på dit kort – men bliver ikke trukket før ordre er afsendt.

 

6. Fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret idet der er handles med fødevarer

7. Reklamationsret

Gives der fuldmagt til DHL/GLS, om at pakken må sættes uden underskrift ved modtagelse, ydes der ikke reklamation på varen.

Der gives ikke brudgaranti på tilbudsvare !

Ved Modtagelse af pakken skal man med det samme kontrolere om indholdet er indtakt.

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses her. Der er IKKE reklamationsret på fejl eller mangler opstået EFTER varen har været i brug – ifølge købeloven.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

8. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles CHOKODESIGN.DK inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til CHOKODESIGN.DK´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af CHOKODESIGN.DK

9. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til CHOKODESIGN.DK, skal varer tilsendes CHOKODESIGN.DK i original emballage hvori  kunden har modtaget varen. CHOKODESIGN.DK forbeholder sig retten til at opkræve gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

10. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til CHOKODESIGN.DK skal være forsvarligt indpakket. . Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. CHOKODESIGN.DK anbefaler, at varen returneres via GLS, . På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til CHOKODESIGN.DK. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Vare der sendes til CHOKODESIGN.DK skal tilsendes i fødevaregodkendt termo emballage.

11. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler CHOKODESIGN.DK, at De retter henvendelse til info@chokodesign.dk

12. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere.

13. PRIVATPOLITIK/PERSONLIGE OPLYSNINGER:

For at handle hos Chokodesign skal du oplyse dit navn, email, telefonnummer og adresse.
Vi bruger dette kun i forbindelse med at sende din ordre til det rette sted,
sende dig en mail med en ordrebekræftelse og en faktura når din ordre er afhentet/leveret.

  • Vi vil aldrig videregive dine informationer til en tredje part og aldrig dele dine data andetsteds.
  • Vi vil aldrig sende dig uønskede mails.
  • Vi gemmer kun dit navn, email og adresse i vores system af regnskabsmæssige årsager i henhold til bogføringsloven.

14. Special lavet chokolade : 

Special lavet chokolade
Ved køb af Special lavet chokolade mv. forbeholdes ret til levering +/- 10 % i leveret antal. Ved flerfarvet logotryk på elementer vil der i sjældne tilfælde kunne forekomme forskydninger svarende til ca. 1-2 mm. Godkendt korrektur: Korrektur med layout af logoplacering sendes til godkendelse hos dig og når vi modtager skriftlig godkendelse, igangsætter vi processen. Normal leveringstid: ca. 6-8 uger fra godkendt layout. Annullering af ordre kan ikke finde sted efter godkendt korrektur, da vi specielfremstiller varen til dig.  Specialfremstillet varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, jf. forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 3.