Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for CHOKODESIGN.DK for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

CHOKODESIGN.DK er ejet af:
BN Agentur A/S
Kohaven 23, 5300 Kerteminde CVR: 28104286

Åben straks tilsendte post æske ved modtagelse.
SKULLE CHOKOLADEN MOD FORVENTNING VÆRE ITUGÅET VED MODTAGELSE, VIL VI MEGET GERNE AFHJÆLPE DETTE.VI SKAL DOG BEDE OM AT FÅ TILSENDT BILLEDDOKUMENTATION PÅ DE PÅGÆLDENDE VARE SENEST 24 TIMER EFTER VARENS MODTAGELSE.  Billedmateriale tilsendes på info@chokodesign.dk

1. Køb hos CHOKODESIGN.DK

Købet gælder i det øjeblik du som kunde modtager en faktura fra CHOKODESIGN.DK Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos CHOKODESIGN.DK´s grossister.

2. Priser og kontrakter

Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

3. Afbestilling

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail info@chokodesign.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

4. Ordrebekræftelse

CHOKODESIGN.DK opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

5. Betaling

De mulige betalingsmåder er som minimum:

Dankort
VisaDankort
VisaElectron
Mastercard
Mastercard DEBIT
eDankort

6. Fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret idet der er handles med fødevarer

7. Reklamationsret

Gives der fuldmagt til DHL, om at pakken må sættes uden underskrift ved modtagelse, ydes der ikke reklamation på varen.

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses her. Der er IKKE reklamationsret på fejl eller mangler opstået EFTER varen har været i brug – ifølge købeloven.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

8. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles CHOKODESIGN.DK inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til CHOKODESIGN.DK´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af CHOKODESIGN.DK

9. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til CHOKODESIGN.DK, skal varer tilsendes CHOKODESIGN.DK i original emballage hvori  kunden har modtaget varen. CHOKODESIGN.DK forbeholder sig retten til at opkræve gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

10. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til CHOKODESIGN.DK skal være forsvarligt indpakket. . Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. CHOKODESIGN.DK anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til CHOKODESIGN.DK. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Vare der sendes til CHOKODESIGN.DK skal tilsendes i fødevaregodkendt termo emballage.

11. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler CHOKODESIGN.DK, at De retter henvendelse til info@chokodesign.dk

12. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere.